MotoGP juures ei ole kunagi olnud ühtegi vähem põnevamat sündmust kui kiirusrekordite püstitamised ning kiired ringraja läbimised.
Ducati on läbi aegade tõestanud, et nende ehitatud mootorrattad on loodud nii tavaliiklusesse kui ka ringrajale. Motosport on pea samasugune intensiivne valdkond nagu meelelahutustööstus. Pokker või MotoGP – mõlemad vajavad tähelepanu, kainet mõistust ja kalkuleeritud riske.
2020. aasta seisuga on Ducati just MotoGP kiiruse rekordite tipus – 357 km/h. Siiani ei ole ükski teine mootorrattatootja suutnud sellist tulemust sooritada. Yamaha on juba aastaid üritanud luua kaherattalist, mis suudaks ka pikematel sirgetel hoida oma stabiilset kiirust, sellegipoolest pole masina mootori seadistus kui ka voolujooneline kereehitus pakkuda piisavalt konkurentsi, et soovitud tulemust saavutada. Ka Honda on on üks favoriitidest. 2019.aasta katsetel jõudis Honda ka esimesele kohale, saavutades rekordilise tippkiiruse 348 km/h, mis on vaid mõni 11 km/h vähem kui 2020.aastal saavutatud Ducati tulemusest.
Ringradadel sõidetakse siiski mootorratastega, mille kallal on rohkem tööd tehtud kui sõidukitega, mida müüakse linnaliikluse jaoks. MotoGP-l osalemiseks peab olema mootorratta kaal tehtud kergemaks ja vastama teatud nõuetele võistluse võrdsustamiseks.
Milline on Ducati võiduga seotud edulugu ja põhjus?
#1 Desmodroomne klapp
Kuigi kõik mootorrattad ehitatakse sarnaselt ning kooslus teoreetiliselt sarnane, siis suudab iga tootja välja mõelda uuendusi rataste mootoritele, ülekande süsteemidele ja elektroonikale. Üheks kõige suuremaks uuenduseks Ducati ratastel on desmodroomne klapisüsteem. 1956. aastal lõi insener Fabio Taglion desmotroomse klapisüsteemi just Ducati mootorratastele. Varasemalt olid sellist süsteemi kasutanud vormel sõidukid nagu Mercedes Benz Formula One. Tavalise neljataktilise mootori klapid lasevad õhu/kütuse segu silindrisse tsükli alguses ja heitgaasid tsükli lõpus. Tavalise neljataktilise mootori puhul avatakse klapid nuki abil ja suletakse tagasivoolu vedruga. Desmodroomseid klappe kasutaval mootoril on kaks nukki ja kaks täiturmehhanismi, millest igaüks saab avada ja sulgeda ilma tagasivoolu vedruta. Klappe tuleb siiski tihti kontrollida ja vajadusel reguleerida.
#2 Fabio Taglion
Fabio Taglion oli Itaalia insener kes sündis 1920.aastal. Aastatel 1952 kuni 1989, töötas Fabio Ducati tehases pea insenerile ning on üks neist legendidest motospordi ajaloos, kelle uuenduslikud ideed aitasid kaasa Ducati pikaajalisele edule nii mootorrataste müügis kui ka võistlusspordis ringradadel. Varasemalt arendas Fabio mootoreid tootjatele nagu Ceccato ja Mondial, kuid peale teise maailmasõja lõppu alustas Fabio oma tööd Ducati tehases insenerina. Hetkeseisuga kasutatakse tema loodud 90 kraadilist desmodroomset süsteemi kõigil tootmises olevatel Ducati mootorratastel.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Ducati hoolikalt ehitatud mootori süsteemid ning käigukasti ülekanne aitab hoida mootori tööd laitmatuna, ning aitab kaasa tippkiiruste säilitamisel ringrajal. Suuresti sõltub ka kõik juhist, kellele on ratas antud. Suured kiirused ning ohtlikud manöövrid panevad MotoGP üritustele kaasa elama ka kõige loiumad mootorsõbrad. Katari etapp on üks suurimaid üritusi motospordi ajaloos ning iga aasta külastavad üritust sajad tuhanded vaatajad.
Johann Zarco püstitas uue kiirusrekordi 2021. aasta Katari etapi tulemusel – 362 km/h. Seda just Ducati mootorrattaga. Tegemist oli saavutusega, mis rabas jalust ka ürituse korraldajaid ning sõiduki tootjaid. Siiani on motosport kiiruste poolest alati olnud F1-st pisut tagapool, kuid ehk mitte enam kauaks – F1 ametlik rekord 372.5 km/h on siiani vaid mõnevõrra kõrgem.